Potrzebne będą ci:

  • 100 g Czanieckiego Makaronu z linii 5-jajecznej typu ryż lub gwiazdki
  • 0,5 l mleka
  • 1 laska wanilii
  • 1 łyżeczka brązowego cukru lub 1 łyżeczka miodu
  • szczypta soli
  • migdały
  • suszona żurawina
  • suszone śliwki lub morele
  • 1 niewielkie jabłko pokrojone w kostkę
  • kilka winogron pokrojonych w kostkę
  • kiwi pokrojone w kostkę
  • borówki amerykańskie lub maliny do dekoracji

Smak dzieciństwa w dorosłym wydaniu, dla dbających o zdrowe odżywianie i zbilansowaną dietę. Zamiast tradycyjnego ryżu naszą bazą jest Czaniecki gotowany w mleku z dodatkiem niedojrzałego owocu storczyka, czyli po prostu wanilii! Jednym z jej głównych producentów jest Madagaskar, a ważnymi właściwościami m.in. wzmocnienie organizmu i poprawa samopoczucia. Wanilia, obok szafranu i kardamonu, jest jedną z najdroższych przypraw na świecie. Któż nie uległby jej słodkiemu aromatowi?

Składniki śniadanie

Sposób przygotowania:

Wlewamy mleko do garnka, wkładamy do niego laskę wanilii i wyciągnięte z niej uprzednio nasionka (kroimy laskę wanilii wzdłuż). Dodajemy szczyptę soli i słodzimy miodem lub brązowym cukrem. Kiedy mleko się zagotuje, wyciągamy z niego laskę wanilii i wsypujemy Czaniecki Makaron typu ryż, który gotujemy ok. 10 min, co jakiś czas mieszając. Owoce kroimy na kawałki i razem z pozostałymi składnikami łączymy z ugotowanym makaronem. Aby zwiększyć zawartość błonnika w daniu, możemy dodać otręby pszenne lub owsiane. Przed podaniem dekorujemy migdałami, borówkami lub malinami. Czaniecki ryż na mleku gotowy!

Czaniecki ryż na mleku

Menu: