10 sposobów na makaron w wersji fit

- Bądź fit

Garść patentów na zdrowie? Marcelina Ziętek, aktorka, fotomodelka i fanka zdrowego stylu życia wie, jak zrobić niskokaloryczny fit makaron. Specjalnie dla naszych czytelników przygotowała 10 porad, dzięki którym codzienne posiłki będą zdrowsze, a przy tym przyjazne dla naszej sylwetki. Rozsądne odżywianie wcale nie jest takie trudne, o czym przekonacie się, czytając poniższe rady:

  1. Zrezygnuj z tłustego sosu

    Sekret tkwi w dodatkach! Jest ogromna różnica pomiędzy makaronem z tłustym, ciężkim sosem, a makaronem z lekkimi, sezonowymi warzywami. Zrezygnuj więc z sosu, na rzecz tak samo pysznych i dużo bardziej wartościowych produktów.

  2. Postaw na zdrowe tłuszcze

    Zostańmy przy kwestii tłuszczów. Zamiast rafinowanego oleju czy margaryny, wybierz zdrowe tłuszcze roślinne. Olej kokosowy, rzepakowy, sezamowy, dyniowy, lniany… wybór jest ogromny! Zdrowe oleje są dzisiaj łatwo dostępne – znajdziesz je w większych supermarketach, sklepach ze zdrową żywnością oraz online. Kosztują więcej niż te „zwykłe”, ale uwierzcie mi – działają cuda dla naszego zdrowia!

  1. Gotuj al dente

    Niewiele osób wie, że sposób gotowania makaronu jest kluczowy, jeśli chcemy zachować jego prozdrowotne właściwości. Makaron ugotowany al dente jest dłużej trawiony przez nasz organizm, dzięki czemu nie stajemy się zbyt szybko głodni i rzadziej sięgamy po niezdrowe przekąski.

  1. Wybierz dobrze

    Makarony pełnoziarniste i z błonnikiem owsianym zawierają cenne dla naszego zdrowia składniki odżywcze. Makaron pełnoziarnisty cechuje się charakterystycznym smakiem, więc jeśli za nim nie przepadasz, wybierz ten z błonnikiem owsianym, który smakuje zupełnie jak tradycyjny.

  2. Zadbaj o dodatki

    Makaron będzie jeszcze zdrowszy, jeśli dodasz do niego superfoods, czyli zdrowe produkty, za które Twój organizm na pewno będzie Ci wdzięczny. Możesz wybrać dość egzotycznie brzmiące jagody goji, nasiona chia czy amarantus. Znane w Polsce produkty również świetnie się nadadzą – mak, orzechy włoskie, szpinak, len… możliwości jest mnóstwo!

  3. Zrób swój ulubiony sos

    Wysoko przetworzona żywność to wróg naszego zdrowia i niskokalorycznej diety. Do tej grupy z pewnością należą wszelkie sosy do makaronów, które możesz znaleźć na sklepowych półkach. Są pasteryzowane, pełne konserwantów i nie mają nic wspólnego ze świeżym posiłkiem. Zamiast nich wybierz świeże lub w ostateczności mrożone produkty, takie jak liście szpinaku czy pomidory. Dodaj do nich oliwę z oliwek, trochę czosnku i przyprawy – Twój obiad będzie gotowy w 15 minut!

  4. 100g wystarczy

    Każdemu zdarza się ugotować zbyt dużo makaronu. Nie dość, że skutkuje to wyrzucaniem jedzenia, to jeszcze zdarza się, że jemy przez to więcej, niż rzeczywiście potrzebujemy. Dokładnie odmierzaj porcje makaronu! Szef kuchni Mateusz Czekierda, z którym miałam przyjemność spotkać się na planie programu WszechSmaki.TV mówi, że jedna porcja dla dorosłej osoby to 100g suchego makaronu. Aby odmierzyć makaron, możesz skorzystać z wagi kuchennej lub z makaronów pakowanych w paczki po 100g – znajdziesz je np. tutaj.

  5. Ser? Niekoniecznie.

    Niestety – żółty ser nie jest przyjacielem osób dbających o linię. Tłusty, często przetworzony i dodatkowo barwiony, nie ma za wiele wspólnego z dietą fit. Unikaj go i poszukaj alternatywy, którą mogą być np. prażone, zmielone migdały z dodatkiem płatków drożdżowych.

  6. Ruch to zdrowie

    Chcesz być fit? Działaj! Ruch to zdrowie i prosta droga do zgrabnej sylwetki. Biegaj, spaceruj, zapisz się na pływanie lub taniec. W dzisiejszych czasach wybór aktywności jest wprost nieograniczony i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie!

  7. Zbilansowana dieta to podstawa

    Oprócz patentów na fit makaron, warto pamiętać o prawidłowym zbilansowaniu naszej diety – oprócz makaronu wybieraj zdrowe kasze, ryże czy strączki, jedz świeże warzywa i owoce, unikaj soli i cukru!

Menu: