Potrzebne będą ci:

  • 200 g Czanieckiego Makaronu Świderek wysokobłonnikowy
  • 100 g ciecierzycy suchej 
  • garść szpinaku świeżego lub mrożonego
  • 1 puszka groszku 
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 cebula czerwona
  • pomidorki koktajlowe
  • sos sojowy
  • oliwa z oliwek
  • sól
  • pieprz

Nie straszna nam zima! Ocieplamy atmosferę i na przekór zimowej pogodzie robimy pogodną sałatkę. Pyszną, superzdrową, a na dodatek idealną do pracy lub szkoły. Makaron pełnoziarnisty i cieciorka idealnie wpasowują się w klimat i wpuszczają do kuchni odrobinę słońca. Zaserwuj sobie dawkę energii i zobacz, jak zrobić sałatkę z wysokobłonnikowym:

Sposób przygotowania:

Ciecierzycę namocz i pozostaw na noc. Rano wymień wodę i gotuj aż zmięknie (ok. 20 min). Makaron ugotuj al dente według przepisu na opakowaniu. Wymieszaj łyżkę oliwy z sosem sojowym i połącz powstały sos z makaronem. Jeśli masz świeży szpinak wystarczy, że dokładnie umyjesz jego liście i porwiesz na mniejsze kawałki. W przypadku mrożonych liści, rozmroź je i podsmaż na patelni z łyżką oliwy z oliwek (przez ok. 5 minut). Cebulę czerwoną pokrój w drobną kostkę i wymieszaj ze szpinakiem. Dopraw solą i pieprzem. Pomidorki koktajlowe pokrój na połówki.

W słoiczkach lub lunch boxach ułóż kolejno: cieciorkę,  makaron, kukurydzę, groszek i szpinak. Na górze ułóż pomidorki koktajlowe. Pogodna sałatka jest już gotowa, podawaj ją na ciepło lub na zimo. Smacznego!

Menu: