Czy makaron pełnoziarnisty i z błonnikiem może wspomagać odchudzanie?

- Bądź fit

Czy osoby na diecie odchudzającej mogą jeść makaron? Tak, ale makaron pełnoziarnisty lub z dodatkową ilością błonnika owsianego! Zwłaszcza w towarzystwie sezonowych warzyw i innych dodatków najwyższej jakości. Dzisiaj jednak mówimy o makaronie, który sam jest źródłem zdrowych składników odżywczych oraz świetnym uzupełnieniem prawidłowo zbilansowanej diety.

Błonnik owsiany posiadający właściwości przeciwnowotworowe, pełne ziarna pszenicy durum oraz woda, nie zwykła, tylko z własnego ujęcia Czanieckich Makaronów. To tylko niektóre składniki makaronów, które jak żadne inne zadbają o Wasze zdrowie.

Makaronowe mity

Co jednak z mitem mówiącym o tym, że makaron to “tuczące węglowodany”, których absolutnie powinny unikać osoby stosujące diety odchudzające? Jak nietrudno się domyślić – mit pozostaje mitem, a my zaraz go obalimy. Jak już pisaliśmy, makaron owszem, jest źródłem węglowodanów, ale są to węglowodany złożone, czyli takie, które nie tylko gaszą uczucie głodu, ale też przez długotrwałe uwalnianie glukozy do naszej krwi sprawiają, że po spożytym posiłku energia jest z nami dłużej, niż w przypadku węglowodanów prostych.

do-blonnika

Jak gotować?

W przypadku dań makaronowych każdy szczegół ma znaczenie. Bardzo istotnym elementem jest czas gotowania. Konieczne jest, żeby nie był on zbyt długi, ponieważ makaron powinien być al dente. Dlaczego? Rozgotowany zawiera sporą dawkę glukozy, która odpowiada za poczucie senności. Dodatkowo, makaron (również makaron pełnoziarnisty) al dente jest dłużej trawiony przez nasz organizm, dzięki czemu nie stajemy się zbyt szybko głodni. Kolejnym mitem jest konieczność dodawania oleju do gotującego się makaronu. Ma on zapobiegać jego sklejaniu się. W rzeczywistości olej lub oliwa dodane do wody znacznie zwiększają kaloryczność posiłków. A potencjalnie sklejony makaron? Mamy dla Was dobrą wiadomość: makaron z wysokiej jakości pszenicy durum nie skleja się podczas gotowania. Wystarczy go od czasu do czasu zamieszać.

Makaron pełnoziarnisty i wysoko-błonnikowy

Do produkcji makaronu pełnoziarnistego użyliśmy mąki z pełnego przemiału z pszenicy durum, co oznacza, że jej ziarna zostały zmielone w całości. Dzięki temu, w makaronie tym, oprócz węglowodanów i białka, jest więcej cennych dla organizmu składników, niż w tym wyprodukowanym z mąki białej. Makaron ten jest zdrowszy i ma niski indeks glikemiczny, przez co polecany jest szczególnie diabetykom, sportowcom i osobom pracującym fizycznie 🙂

Makaron z Błonnikiem owsianym zawiera beta-glukany, które pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu oraz glukozy we krwi. Warto również wspomnieć, że beta-glukany mają właściwości przeciwnowotworowe.

Makaron pełnoziarnisty zasmakował trenerce personalnej Adzie Palce, zobacz jak go przyrządziła w naszym programie Wszechsmaki w wersji FIT!

Menu: