Potrzebne będą ci:

  • Czaniecki Makaron świderek z błonnikiem owsianym
  • 1/4 średniej dyni
  • 2 pomidory
  • 2 papryki czerwone lub żółte
  • 1 mała cukinia
  • 1 duża cebula
  • sól
  • pieprz
  • olej kokosowy

Jesień za pasem, a stragany uginają się pod ciężarem dorodnych warzyw: dyń, cukinii, papryk i ostatnich w tym roku pomidorów. Leczo, a w oryginalnym brzmieniu Lecsójest tradycyjną węgierską potrawą, którą przygotowuje się właśnie z tych warzywnych składników. Danie to ma wiele odsłon – ilu kucharzy, tyle interpretacji oryginalnego przepisu. Niektórzy mówią o dodawaniu pieczarek, inni o smażeniu warzyw na smalcu, a jeszcze inni nie wyobrażają sobie tej potrawy bez mięsa czy kiełbasy. My przedstawiamy Wam łatwe do przygotowania, makaronowe leczo w wersji fit – bez mięsa, za to z dynią i makaronem z błonnikiem owsianym. 

Przepis ma makaronowe leczo:

Zagotuj wodę w garnku i przygotuj Czaniecki makaron z błonnikiem według wskazówek na opakowaniu. Cebulę obierz i pokrój w piórka. Podsmaż krótko na patelni z dodatkiem oleju kokosowego. Dynię i cukinię obierz ze skóry i pokrój w niedużą kostkę. Dorzuć do cebuli i duś pod przykryciem przez około 10 minut. Następnie pokrój w nieduże kawałki pomidora i paprykę. Dodaj je do pozostałych warzyw, dopraw solą i pieprzem, wymieszaj wszystko i duś razem przez kolejne 15 min, od czasu do czasu mieszając. Na koniec, dodaj do lecza ugotowany wcześniej makaron i dokładnie wszystko wymieszaj. Potrawę możesz doprawić listkami świeżej bazylii lub suszonymi ziołami. Danie smakuje najlepiej, kiedy jest jeszcze gorące 🙂 Smacznego!

Menu: