Zmotywuj się do ćwiczeń!

- Bądź fit

Siedzisz w domu i zwyczajnie nie masz ochoty na aktywność fizyczną, choć wiesz, że przydałaby Ci się dodatkowa dawka ruchu? Niezadowolenie ze swojego wyglądu rośnie, a motywacja maleje? Zobacz, co radzi Ci trener personalny Mariusz Mróz, czyli nasz Pan Motywator: 

  1. Ustal konkretny cel, który chcesz osiągnąć

Trening nie może być celem samym w sobie. Powinien prowadzić Cię do realizacji konkretnego założenia. Chcesz zwiększyć masę mięśniową, a może zgubić tłuszcz z brzucha? Właśnie od tego zaczynamy!

  1. Zacznij… teraz!

Jeżeli nie zrobisz tego pierwszego kroku, to nie zmienisz swojej sylwetki. Początki mogą być trudne, w końcu robisz coś nowego, ale nie zniechęcaj się. Po prostu zacznij, a reszta pójdzie już z górki 😉

  1. Progresywnie zwiększaj ilość treningu.

Sugeruję Ci, żebyś zaczął od jak najmniejszej ilości treningów. Jeżeli nie ruszałeś się od dłuższego czasu, to zacznij od aktywności 2 razy w tygodniu. Następnie zwiększ liczbę treningów do 3 razy w tygodniu. Osoby zaczynające swoją przygodę z siłownią, często popełniają ten sam błąd, polegający na zbyt dużym obciążeniu treningowym – ze stanu zupełnego braku ruchu, nagle zaczynają trenować 4-5 razy w tygodniu. Ich organizm bardzo się wtedy męczy i przetrenowuje, a to szybka droga do całkowitego zniechęcenia i zaniechania ćwiczeń.

  1. Oglądaj, czytaj, interesuj się.

Motywacja nie jest czymś stałym! Każdy z nas ma takie dni, kiedy po prostu nie ma ochoty na trening. Wtedy pomocne może być oglądanie kanałów treningowych na YouTube oraz stron osób, które Cię zmotywują. Przy okazji zapraszam też na swój fanpage! https://www.facebook.com/trenermariuszmroz/

  1. Znajdź partnera treningowego.

Nie ma nic lepszego niż trenowanie z kimś, kto ma podobne cele. Poszukaj w swoim najbliższym otoczeniu osoby, z którą mógłbyś zacząć. W końcu we dwójkę zawsze będzie Wam raźniej!

  1. Znajdź swojego trenera lub mentora.

Techniki ćwiczeń oraz odpowiedniego podejścia do treningu najlepiej uczyć się od osoby, która się na tym zna. Nie staraj się być alfą i omegą i robić wszystkiego samemu. Nie wzoruj się też na przypadkowej osobie, która trenuje na siłowni, koncentruj się tylko na specjalistach. Niestety większość osób na siłowni nie ćwiczy poprawie technicznie, przez co robi sobie krzywdę. Nie zaczynaj tak jak oni, zacznij z trenerem i osobą doświadczoną. Takie podejście zagwarantuje Ci długotrwały trening bez kontuzji.

  1. Poznaj ludzi.

Rozmawiaj z ludźmi na siłowni, zapisz się na fora internetowe, dotyczące tematu treningu i diety. Poznaj ludzi którzy regularnie trenują i są tym zafascynowani, dzięki temu sam zaczniesz przesiąkać tym tematem.

  1. Monitoruj efekty

Koniecznie wykonuj pomiary wagi i  obwodów mięśni co tydzień lub dwa, dzięki temu sprawdzisz jaki masz progres! Obserwowanie swoich efektów to świetna motywacja!

  1. Zaakceptuj siebie!

Zacznij od akceptacji samego siebie. Wszystko, co zaczniesz robić, rób dla swojego zdrowia i sylwetki.

  1. Wymień 10 powodów, dla których trenujesz.

Zastanów się po co chcesz zacząć trenować i co to zmieni w Twoim życiu. Wymień przynajmniej 10 rzeczy. Trochę Ci podpowiem:

  1. Będę miał więcej energii w ciągu dnia.
  2. Będę się lepiej czuł i miał więcej chęci do życia!
  3. Będę lepiej wyglądał.
  4. Resztę dopisz sam! Każdy z nas ma inne powody do trenowania 🙂 

 

Menu: