Makaron z pesto z pokrzyw

- Dla całej rodziny, Kuchnia polska, Kuchnia włoska, Rurki, Wegetariańskie

Potrzebne będą ci:

  • 500 g Czanieckiego Makaronu z błonnikiem rurka ukośna
  • 3 duże garści listków pokrzyw
  • 200 g parmezanu
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 l oliwy z oliwek

Zdrowotne właściwości pokrzyw znane są od wieków. Napary, sałatki, zupy wspomagają układ trawienny i oczyszczają organizm z toksyn. Dziś zagramy w zielone z naszym ekspertem Mateuszem Czekierdą, który pokaże nam przepis na pełne zdrowia pesto z wysokobłonnikowymi rurkami. Oddajemy głos Mateuszowi:

Baza każdego pesto zawsze będzie taka sama – użyjemy parmezanu, czosnku i oliwy z oliwek. Choć pesto zapewne kojarzy Ci się z kuchnią włoską (najczęściej spotykałeś się z bazyliowym lub pomidorowym), dziś przygotujemy jego polską wersję. Ponieważ w kuchni lubię tworzyć i korzystać z tego, co mnie otacza, pokażę Ci prosty przepis na makaron z pesto pokrzywowym.

Sposób przygotowania:

Po pierwsze, pamiętaj o tym, żeby zbierać liście pokrzywy z samej góry (do ok. 5 cm wzdłuż łodygi). Bardzo często zbieram młode pokrzywy z moja córką – nie parzą mocno, ale jeśli chcesz, możesz użyć rękawiczek ochronnych.

Opłucz liście w zimnej wodzie żeby wypłukać piasek, odłóż kilka, a pozostałe lekko zblanszuj (wrzuć do wrzątku na 5-10 sekund) i zhartuj w zimnej wodzie. Odłożone listki osusz ręcznikiem papierowym i wrzuć na gorący olej – powstanie chips z pokrzywy, którym udekorujesz makaron.

Starty parmezan, 2 ząbki czosnku, zblanszowaną pokrzywę oraz oliwę z oliwek zmiksuj na jednolitą masę. W ten sposób powstało Twoje pesto. Podawaj je z krótkim makaronem ugotowanym al dente.

Pesto możesz również przełożyć do słoika i dobrze zakręcić. Po jakimś czasie tłuszcz oddzieli się od parmezanu i wypłynie na wierzch, tworząc naturalną izolację, chroniącą przed zepsuciem. Tak przygotowane pesto możesz przechowywać w lodówce do pół roku, przed użyciem po prostu dobrze je wymieszaj. Smacznego!

pesto-z-pokrzyw

Menu: