Rurki z paprykowym pesto

- Bądź fit, Kuchnia włoska, Pikantne, Rurki, Wegetariańskie, Z błonnikiem owsianym

Potrzebne będą ci:

  • 300 g Czanieckiego Makaronu z błonnikiem owsianym rurka ukośna
  • 2 duże czerwone papryki
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • łyżeczka skórki z cytryny
  • ząbek czosnku
  • garść orzeszków pinii 
  • 30 g tartego parmezanu
  • pół papryczki chili
  • kilka listków świeżej kolendry 
  • sól

Wiedzieliście, że papryczka chili poprawia wytrzymałość w trakcie długich, wyczerpujących treningów fizycznych i przyspiesza regenerację? Zawarta w niej kapsaicyna rozszerza naczynia krwionośne i zwiększa pobieranie tlenu przez organizm, a tym samym wzmacnia płuca. Te korzyści z pewnością docenią uczestnicy biegu górskiego Beskidzki Topór, którzy w najbliższą sobotę zmierzą się z dystansami 42 i 71 kilometrów. Po biegu zapraszamy na Pasta Party z Czanieckim wysokobłonnikowym w roli głównej, a tymczasem sprawdźcie nasz przepis na sycący makaron z paprykowym pesto:

Umyte i osuszone papryki układamy na blasze i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200°C do momentu aż ich skórka zacznie przypiekać się na czarno (ok. 20 min). Gorące papryki szczelnie zamykamy w pojemniku lub owijamy folią spożywczą, a po wystygnięciu obieramy ze skórki. Wycinamy z nich gniazda nasienne i kroimy na mniejsze kawałki. Paprykę wraz czosnkiem, orzeszkami pinii (możecie zastąpić je migdałami w płatkach), oliwą z oliwek, chili, skórką cytryny i parmezanem miksujemy w blenderze, solimy do smaku a na koniec dodajemy drobno posiekaną kolendrę. Czaniecki makaron gotujemy al dente zgodnie z przepisem na opakowaniu, gorący makaron mieszamy z pesto i gotowe!

paprykowe-pesto

Menu: