Potrzebne będą ci:

Desery wprawiają nas w dobry humor i dodają energii. Wychodzimy z założenia, że uleganie pokusom jest jak najbardziej wskazane, jeśli wychodzi nam to na zdrowie, dlatego dziś udzielamy kulinarnego rozgrzeszenia. Spróbujcie naszego puddingu z makaronem wysokobłonnikowym, syropem daktylowym i nasionami chia. Te niepozorne nasiona były popularne wśród Azteków, którzy zamieszkiwali tereny dzisiejszego Meksyku. Duża zawartość błonnika oraz przeciwutleniaczy sprawiły, że zyskały ostatnio ogromną popularność a dietetycy nadali im miano superfoods. 

Sposób przygotowania:

Do miski wlewamy szklankę mleka kokosowego, wsypujemy 2 łyżki nasion chia i łyżeczkę kakao. Dokładnie mieszamy, tak by nie było grudek, a następnie wkładamy do lodówki na ok. 5 godzin, do czasu aż konsystencja będzie przypominać pudding. W międzyczasie gotujemy al dente Czaniecki Makaron z błonnikiem owsianym. Po odcedzeniu i przestudzeniu makaronu przekładamy go do miski, zalewamy schłodzonym, przygotowanym wcześniej puddingiem, skrapiamy łyżką syropu daktylowego, dodajemy orzechy włoskie oraz pokrojone w plastry banany. Całość mieszamy i podajemy na zimno. Słodkiego popołudnia!

chia

Menu: