Potrzebne będą ci:

  • 250 g Czanieckiego Makaronu z linii 5-jajecznej popularnej typu Świderek karbowany
  • 250 g zielonej fasolki szparagowej
  • duże opakowanie jogurtu naturalnego
  • łyżeczka płaska kminu rzymskiego
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • łyżka curry
  • sól do smaku

Wysoka zawartość błonnika, niski indeks glikemiczny i źródło kwasu foliowego. Pokochają je szczególnie kobiety, choć uległy nim także Czanieckie świderki. Zielone szparagi to z pochodzenia Amerykanki, zatem high five i do stołu!

Czaniecki Makaron gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie. W międzyczasie przygotowujemy fasolkę,  gotując ją ok. 15 min, również w lekko osolonej wodzie. Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek, dodajemy kmin i na małym ogniu, ciągle mieszając, prażymy aż zacznie strzelać. Następnie dodajemy pokrojony drobno czosnek, dorzucamy ugotowaną fasolkę i odstawiamy. Dolewamy jogurt i dosypujemy curry. Mieszamy, dodajemy ugotowany makaron, sól do smaku i ponownie mieszamy. Przed podaniem ozdabiamy świeżą kolendrą. Świderki małe

Menu: