Potrzebne będą ci:

Bieganie to jedna z najbardziej efektywnych aktywności. Nie tylko polepsza kondycję i poprawia sylwetkę, ale również dotlenia mózg i wytwarza w organizmie dopaminę – hormon, który poprawia nastrój. A w dłuższej perspektywie codziennie bieganie, przez minimum 30 minut, odbudowuje chrząstkę i wzmacnia kości. A z zalet nieoczywistych należy również wymienić wyostrzenie słuchu i złagodzenie stresu. Wystarczy? Na pewno! A jeśli polubicie codzienny wysiłek, warto pomyśleć o kolejnym wyzwaniu – Biegu Beskidzkiego Topora! Dwa biegi górskie o dystansach 43 km i 73 km to z pewnością wyzwanie, ale jest sporo czasu, by się przygotować, ponieważ data została wyznaczona na 21 maja 2016 r. Aby zbilansować utraconą energię, proponujemy cykl przepisów na dania przeznaczone specjalnie dla biegaczy. Raz w miesiącu będziemy publikować przepis na danie z makaronem z wysoką zawartością błonnika owsianego lub pełnoziarnistego. Zaczynamy od lekkiego, ale treściwego makaronu z papryką, cukinią i brokułami. Makaron zapewni niezbędny błonnik, a warzywa – mikroelementy, które pozwolą organizmowi zregenerować się po wysiłku. Zapisy na maraton trwają – gorąco zachęcamy do udziału. Nie może tam zabraknąć „Czanieckiech z pasją”! Na trasie uczestnicy będą mogli wzmocnić się daniami z naszym makaronem, a po biegu czeka ich Pasta Party, na którym będzie można bezkarnie najeść się po uszy!  

Warzywne Pokrzepienie

Czaniecki Makaron Rurka Ukośna z Błonnikiem Owsianym gotujemy al dente zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Marchewki i brokuł kroimy i wrzucamy do wrzątku na 10 minut. Pozostałe warzywa kroimy i razem z podgotowaną marchewką i brokułem podsmażamy przez ok. 10 minut na patelni. Dodajemy makaron i starannie mieszamy. Podajemy udekorowane natką pietruszki. Warzywne wzmocnienie

Menu: