Wysokobłonnikowy w awokado

- Bądź fit, Z błonnikiem owsianym

Potrzebne będą ci:

  • 200 g Czanieckiego Makaronu z wysoką zawartością błonnika owsianego
  • 0,5 l wcześniej przygotowanego bulionu warzywnego
  • 1 awokado
  • szczypta ziela angielskiego
  • 150 ml śmietanki 30%
  • pietruszka do dekoracji
  • sok z limonki
  • chili do smaku
  • 1 mały ząbek czosnku
  • pieprz, sól

Już za niecały miesiąc Bieg Beskidzkiego Topora, który wspieramy w ramach naszej akcji „Czanieckie z pasją”. Dwa biegi górskie o dystansach 43 km i 73 km wymagają dobrego przygotowania, dlatego w przerwie między treningami sięgnijcie po makaron wysokobłonnikowy z awokado. Beta-glukany z błonnika pomogą Wam utrzymać stały poziom glukozy we krwi, nawet w trakcie długiego wysiłku, a awokado korzystnie wpłynie na prawidłową pracę Waszego serca. Przygotowanie takiego posiłku to minimum wysiłku i maksimum energii do dalszego biegu. Po prostu samo zdrowie! No to w drogę, do pasty, gotowi, start!

Sposób przygotowania:

Czaniecki Makaron z błonnikiem owsianym gotujemy al dente wg wskazań na opakowaniu. Awokado kroimy na pół i usuwamy pestkę, następnie nacinamy je na grubsze paski, uważając aby nie przeciąć skórki – dzięki temu z łatwością wydrążymy miąższ łyżeczką. Pokrojony na mniejsze kawałki miąższ miksujemy na gładką masę i łączymy z przygotowanym wcześniej gorącym bulionem warzywnym. Przyprawiamy przeciśniętym przez praskę czosnkiem, szczyptą chili, sokiem z limonki, mielonym zielem angielskim, pieprzem i solą. Zabielamy odrobiną słodkiej śmietanki a w wersji niskokalorycznej – chudym mlekiem albo jogurtem. Ugotowany i odcedzony makaron łączymy z zupą. Przed podaniem dekorujemy pietruszką. 

Krem z awokado

Menu: