Potrzebne będą ci:

Jak tam Wasze przygotowania do biegu Beskidzkiego Topora, który wspieramy w ramach projektu „Czanieckie z pasją”? Śniegi topnieją, coraz bliżej wiosny, a potem maj i startujemy! Niezdecydowanych przekonujemy, że warto postawić sobie cel – wtedy jest większa szansa powodzenia. Co istotne, sport dodaje energii i eliminuje negatywne skutki stresu. Już teraz zapiszcie się do biegu, do 21 maja zostało jeszcze trochę czasu. A dziś, w ramach przygotowań, kolejne danie z makaronem z wysoką zawartością błonnika owsianego, tym razem zainspirowane południowym klimatem Włoch. Plus brokuły, które oprócz wielu wartości odżywczych mają także dobroczynny wpływ na stawy i wspomagają odchudzanie. Ważne – zachowują swoje dobroczynne właściwości, jeżeli są blanszowane. To bardzo proste: podzielcie brokuły na różyczki i zanurzcie na 2-3 min. w gotującej wodzie, a następnie przełóżcie do miski wypełnionej wodą i lodem na 1 minutę. Kolejny hit naszego dania to migdały, które są drugim – zaraz po fistaszkach – najbogatszym źródłem białka wśród orzechów. Poleca się je także sportowcom z uwagi na wysoką zawartości argininy, aminokwasu, który poprawia wydolność mięśni. Z takim wspomaganiem żaden dystans nie będzie Wam straszny!

Sposób przygotowania:

Czaniecki Makaron świderki z błonnikiem owsianym gotujemy al dente zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Migdały, musztardę, oliwę z oliwek, zsiadłe mleko, sól i pieprz rozdrabniamy na gładką masę w blenderze. Brokuły blanszujemy zgodnie z instrukcją powyżej. Na talerzach układamy ugotowany makaron i brokuły, a całość polewamy sosem, posypujemy startymi orzechami i dekorujemy listkami bazylii. Makaron z brokułami

 

Menu: